01.06.2010.
Bībele – kristiešu rokasgrāmata
- Rakstu centrā Kristus 1.Tim 6:3,4
- Pareiza rakstu pielietošana dod glābšanu Tev un citiem 1Ti 4:16
- Raksti dara gudru un ir patiesa rokasgrāmata 2. Tim. 3:15-17
- Raksti ir bīstami, jo rada izaicinājumu mainīties Heb 4:12
- Jēzus aicina mācīties no viņa personīgi Mat. 11:29
Problēmas saistībā ar mācīšanos
1)Ir cilvēki, kas vienmēr mācās un nevar nonākt pie patiesības atziņas 2.Tim 3:7
2)Tikai vārda klausītāji, bet ne darītāji Jēkaba 1:22-25
3) Burta kalpi, kas neredz aiz Dieva vārda pašu Dievu 2.Kor. 3:6
Kā cilvēki mācās?
Svarīgs nav tikai mācību saturs, bet process. Mācīšanās un atklāšanas process padara saturu par kaut ko svarīgu!!!!!
Statistika – visefektīvāk cilvēki mācās, kad paši māca citus, skatīt piramīdu zemāk.
Uztveres veidi – mums ir katram atšķirīgi
Mācību stils | Apraksts |
Vizuāli | Redzot un lasot |
Audiāli | Klausoties un runājot |
Kinestēziski | Pieskaroties un darot |
Joma | Vizuāliķi | Audiāliķi | Kinestēziķi |
Ko dara, kad nopirkts jauns inventārs | lasa instrukcijas | klausās kā jālieto | jāsāk darīt |
Ko dara, ja jāatrod galamērķis un šobrīd to nezina | skatās kartē | apstājas, lai kādam pajautātu | iet kur deguns rāda, varbūt lieto kompasu |
jauna ēdiena gatavošana | ievēro recepti | pazvana draugam lai pastāsta | seko instinktam, caur garšas izjūtu |
Tu saki | parādi man | pastāsti man | atļauj man pamēģināt |
Iemācīt kādam kaut ko darīt | uzraksta instrukciju | izstāsta | nodemonstrē un tad liek pašam izmēģināt |
Tu saki | Es redzu, ko tu domā | Es dzirdu, ko tusaki | Es zinu, kā tu jūties |
atpūta | muzeji un galerijas | mūzika un sarunas | sports un kaut ko meistaro |
pērk dāvanas | grāmatas | mūzika | instrumenti un ierīces |
Izvēloties, kurp doties brīvdienās | izlasa informāciju | ieklausās rekomendācijās | iztēlojas, kur būtu vislabāk |
Izvēloties jaunu mašīnu | izlasi apskatus | diskutē ar draugiem | izmanto testa braucienu |
Pēc šī testa atklājās, ka Gita, Līga un Dārta ir audiāliķes, Dzintars ir vizuāliķis, bet Herberts un Reinis ir kinestēziķi.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru